Matkalla kohti älyn uutta aikakautta, osa 1.

Lokakuu lähestyy puoliväliään. Finlandia-talon tapahtumat siintävät jo lähitulevaisuudessa ja kuulostelimme tapahtumakumppaneiltamme viimehetken tunnelmia ennen tämän vuoden IBM Business Connect –tapahtumaa.

Descomin Pekka Malmirae ja Analytics Cloudin Tuomo Varila ovat yhtä mieltä siitä, että tämän hetken kuuminta hottia on kaupankäynnin murros, liiketoiminta kun digitalisoituu kokonaisvaltaisesti. Pekka Malmirae tiivistää, että samalla kun ostaminen siirtyy verkkoon, myös ostaminen viereisestä kaupasta helpottuu – ja viereinen kauppa voi käytännössä olla missä päin maapalloa tahansa. Jotta tähän voidaan vastata, täytyy käytännössä asiakasuskollisuus keksiä uudelleen. Tuomo Varila nostaa esiin toisen tämän hetken suuren trendin, jota ei voi unohtaa: Big Data ja analytiikka. Tulevaisuus rakennetaan siten, että johtamista tuetaan todelliseen dataan perustuvilla päätöksillä.

Keitä olemme?

Yhteistyökumppanimme ovat totta kai mukana Finlandia-talolla 15. lokakuuta, mutta mitäpä jos kurkistaisimme heidän toimintaansa hieman etukäteen?

Mikä on Descom ja mitä se tarjoaa? Pekka Malmirae kuvailee näin: ”Descom on uuden ajan markkinointi- ja teknologiayhtiö. Rakennamme asiakaskokemuksesta asiakkaillemme kilpailuedun. Meillä on maan parhaat osaajat ja maailman johtavat teknologiaratkaisut asiakaspolkujen suunnitteluun ja rakentamiseen sekä metodologiat ja työkalut asiakas- ja ostokokemuksen jatkuvaan mittaamiseen ja kehittämiseen. Me hoidamme asiakkaat kauppaasi, varmistamme että kauppasi tuottaa parhaiten ja pidämme huolen kruununjalokivestänne; jo ostaneesta asiakkaasta. ”

Entäpä Analytics Cloud? Tuomo Varilan sanoin: ”Asiakkaidemme arkitekeminen on toivottanut ilolla vastaan liiketoiminnan digitalisoitumista nopeuttavat palvelumme. Käytännössä asiakkaamme on hyötynyt nopeasta ja riskittömästä mahdollisuudesta aloittaa hyötyjen konkretisoiminen ilman omia investointeja uusiin teknologioihin.”

Finlandia-talolla nähdään!

Kumppaneihimme voit törmätä Finlandia-talolla koko päivän ajan. Lightning Talk –esitykset pyörivät taukojen ajan non-stop ja nimensä mukaisesti nopeassa paketissa on paljon asiaa. Demo streetillä on esillä käytännön esimerkkejä ja ratkaisuja – seeing is believing!

Sekä Pekka että Tuomo lähettävät terveisensä osallistujille:

”Business Connect 2014 –tapahtumalta odotan erityisesti uuden oppimista ja uusiin asiakkaisiin tutustumista. Omista kokemuksistaan on kertomassa useampi asiakkaamme: Moventas, Metso sekä Kotipizza. Tämän lisäksi esittelemme Lightning Talk -esityksessä ja demopisteessämme asiakaskokemuksen monitorointia – erittäin voimallista työkalua, jolla voidaan konkreettisesti havainnoida, mikä verkkopalvelussa toimii ja mikä vaatii välitöntä asiakaskokemuksen kehittämistä. Tule demopisteeseemme – uskon että ylitämme odotuksesi”, haastaa Malmirae Descomilta.

”Odotamme runsaasti mielenkiintoisia keskusteluja, puheenvuoroja ja oivalluksia. Konkreettinen tavoitteemme on antaa kävijöille rohkeutta ryhtyä pilotoimaan datan hyödyntämistä isommassa mittakaavassa. Haluamme siis antaa inspiraatiota sekä työkaluja, jotta uudet ystävämme voisivat siirtyä ”sitten joskus” –ajattelusta ”tämähän on mahdollista myös meille” -ajatteluun”, kertoo Varila Analytics Cloudilta.

Sanoista tekoihin siis.

IBM_kumppanit
Pia Posio, viestintäjohtaja Amcham Finland

Avainsanat: analytiikka, big data, BusinessConnect

Kommentit