Voiko 140 merkillä parantaa asiakaskokemusta?

IBM BusinessConnect Talk, osa 2.

Asiakas on aina oikeassa, mutta miten oikeassa?

Toinen IBM BusinessConnect Talk pöyhii bisnestotuuksia torstaina 9.10. klo 20-21. Meillä kaikilla on kokemusta asiakkaana olemisesta. Varmasti hyviä ja huonoja elämyksiä on osunut kohdalle. Voit valjastaa nuo kokemukset hyötykäyttöön, kun Talkissa kohdistetaan huomio asiakaskokemukseen ja sen ominaispiirteisiin. Tällä kertaa näkemyksiään aiheesta esittävät monikanavaisuuden moniottelijat Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen ja digitaalisuuden puolestapuhuja Ville Tolvanen. Keskustelua luotsaa Aku Varamäki, joka on yrittäjä, muutosagentti, some-rohkaisija ja viestinnän asiantuntija ja aiemmin ollut vaikuttamassa esimerkiksi lentävien asiakkaiden kokemukseen 140 merkillä tilanteessa jos toisessakin.

Asiakaskokemus on aihe, joka ei jättäne sanattomaksi.  Väittelyn seuraamiseen ja siihen osallistumiseen omilla näkemyksillä ja kysymyksillä tarvitset vain Twitterin ja hashtagiksi hakukenttään kirjainyhdistelmän #ibmfi_bc.

Pari sanaa näkökulmien esittäjistä:

Tommi Tervanen (@tommitervanen)

Tommi Tervanen on Kotipizzan toimitusjohtaja, joka haluaa tehdä maailmasta paremman ja herkullisemman pizza kerrallaan ja tarjota asiakkaille merkityksellisiä hetkiä monikanavaisessa maailmassa. Kotipizza-kokemus koostuu monista kosketuspisteistä. Asiakaskokemuksen ydin on yrittäjän ja asiakkaan kohtaaminen tiskillä, mutta tärkeää on olla läsnä myös muissa asiakkaan elämän hetkissä: verkossa, televisiossa, blogeissa ja mobiilissa.

Ville Tolvanen (@villetolvanen)

Ville Tolvanen on intohimoinen yritysmuotoilija, strategi ja sparraaja. Ville puhuu, kirjoittaa, yrittää ja parantaa maailmaa pikseli kerrallaan. Eikä jätä mielipiteillään ketään kylmäksi. Ville on kasvujohtamisen ja muutoksen arkkitehti. Mies, joka näkee syvempiä merkityksiä elämässä, yrityksissä ja yrittämisessä.

Toinen keskustelu on katettu. Sinua tarvitaan, edelleen.

Ensi torstaita odotellessa kertaus jo tapahtuneeseen

Ensimmäinen Talk oli hieno kokemus – ilmassa oli tekemisen meininkiä! Pari viikkoa sitten testattiin, voiko 140 merkillä murtaa myyttejä työelämän ”tosiasioista”. Business-evankelista Louis Richardson ja digitaalisuuden asiantuntija Taneli Tikka romuttivat tuolloin työn tekemisen mukatotuuksia. Herroja vauhditti Ville Tolvanen, jonka kysymyksiin – ja moniin muihinkin – otettiin kantaa sitä tahtia, että tunti vierähti todella nopeasti.

Ilmoille lausuttu twiittiparhaimmisto koostettuna: http://bit.ly/1q1gMIC

Alkanut keskustelu työelämästä ei jää tähän: myyttien murtaminen jatkuu livenä 15.10. Finlandia-talon päälavalla Richardsonin ja Futuricen henkilöstöjohtaja Hanno Nevanlinnan voimin. Tikka kannustaa myös omalta osaltaan jatkamaan aiheen tiimoilta sanoen: “I think the themes of culture, the new work, flexi work etc. are very much on the money and very relevant. Society is yet to adapt and it is very important to explore these concepts and understand them better.”

Talkiin osallistuttiin ainakin pizzan ääreltä, konsertista, tulevaisuuspaneelista, vuosijuhlilta, pelin julkistusbileistä ja ehkäpä joku lätkäkauden avausta seuraavistakin osui mukaan. Kuvassa on Talk-studion väki.

talk-finalKiitos vielä Louis Richardson (@inter_vivos), Taneli Tikka (@tanelitikka) ja Ville Tolvanen (@villetolvanen) sekä kaikki keskusteluun osallistuneet ja keskustelua seuranneet!

PS. Talk on etkot IBM BusinessConnect 2014 -tapahtumalle, joka järjestetään Finlandia-talossa 15.10.2014. Tuolloin estraadeilla on luvassa yli 50 herättelevää puheenvuoroa nykyliiketoiminnan haasteista ja etenkin siitä, miten ne ratkaistaan. Ohjelmaan voi tutustua ja tapahtumaan ilmoittautua osoitteessa ibm.com/software/fi/businessconnect.

ibm_BusinessConnect_talk1

Pia Posio, viestintäjohtaja Amcham Finland

Avainsanat: BusinessConnect, innovaatio, kilpailukyky, markkinointi, sosiaalinen liiketoiminta

Kommentit