Kuinka tarttua hetkeen: asiakaskokemus ja sosiaalinen liiketoiminta

Lokakuun puolella ollaan ja BusinessConnect 2015 lähestyy hurjaa vauhtia. Kumppanimme, Descomin Virpi Hyytiä ja Dinglen Juho Jokinen, valottivat näkemyksiään asiakaskokemuksen luomisesta ja sosiaalisesta liiketoiminnasta sekä kertoivat, millä mielin he odottavat tulevaa tapahtumaa.

Liiketoiminnan ajankohtaisista trendeistä Hyytiä ja Jokinen ovat samaa mieltä: digitalisaatio on lisännyt datan ja analytiikan määrää ja ihmiset jakavat yhä enemmän tietoa itsestään. Hyytiä toteaa, että vielä on kuitenkin matkaa siihen, että yritykset osaisivat hyödyntää olemassa olevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -kokemuksen parantamiseksi. Ja juuri tällä on vaikutusta asiakasuskollisuuteen, myyntiin ja kannattavuuteen. Jokinen on yhtä mieltä siitä, että tietoa tulisi hyödyntää paremmin – siitä tulisi rakentaa pohja johtamisen tueksi. Hän lisää, että vuorovaikutuksen ja läpinäkyvyyden lisääntyessä organisaation jokainen jäsen on vastuussa maineenhallinnasta.

Mitä ratkaisuja kumppaneilla sitten on datan hyödyntämiseen?

Hyytiä kertoo, että Descom tukee asiakkaitaan digitaalisessa transformaatiossa palvelemalla heitä koko palvelun elinkaaren ajan. Tämä pitää sisällään konseptointia, digitalisaation hyötyjen avaamista asiakasyrityksen liiketoiminnan kannalta, designin ja teknologian toteutusta sekä jatkuvan kehittämisen ja palvelujen optimoinnin varmistamista.

Dingle puolestaan tarjoaa koulutusta ja konsultointia, sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja johtamisen ratkaisuja sekä sisällöntuotanto- ja mediapalveluita. Dingle luottaa tiedon jakamisen tehostamiseen, prosessien johtamiseen ja sisällön vuorovaikutteisuuteen. ”Lähdemme tavoitteiden määrittelystä, konseptoinnista ja autamme käyttöönottoon ja sisällöntuotantoon asti”, Jokinen tiivistää.

Kumppaneitamme voi jututtaa Finlandia-talolla koko päivän ajan 14. lokakuuta ja ständeiltä voit poimia ideoita oman liiketoiminnan tehostamiseen. Hyytiä ja Jokinen odottavatkin BusinessConnectilta erityisesti asiakaskohtaamisia ja toivovat asiakkaiden hakevan aktiivisesti ratkaisuja digitalisaation haasteisiin. ”Mielellämme keskustelemme lisää siitä, miten voimme analytiikan ja designin avulla rakentaa ylivertaisen asiakaskokemuksen”, Hyytiä sanoo. Jokinen uskoo, että yritykset ovat pian valmiita muuttumaan ja luomaan uutta digitaalista liiketoimintaa.

Ennen tapahtumaa ehdit vielä katsoa kumppaneidemme Lightning Talk -videot. Finlandia-talolla nähdään!

hyytia_jokinen_BW
Virpi Hyytiä ja Juho Jokinen

 

Juha-Pekka Lehto

Sales Director, Tikkurila Finland

Avainsanat: BusinessConnect, sosiaalinen liiketoiminta

Kommentit