Kuinka tarttua hetkeen: digitaalinen transformaatio

BusinessConnect 2015 -tapahtumaan on enää viikko, ja IBM:n lisäksi myös kumppanit odottavat tapahtumaa malttamattomina. Kuulostelimme kumppaneiltamme, Capgeminin Ilkka Kankareelta, Solitan Pekka Aholalta ja You-Get:n Marja Jussila van Leeuwenilta, mitä he odottavat tämänvuotiselta tapahtumalta ja miten digitalisaation hetkeen tulisi tarttua.

Kankareen, Aholan ja Jussila van Leeuwen mielestä yritysten tulisi rohkeasti tarttua digitalisaation tuomiin uudenlaisiin liiketoimintamahdollisuuksiin, joista Ahola nostaa esille erityisesti B2B-arvoketjun ja ekosysteemien digitalisoitumisen. Samalla hän toteaa, että kokeilukulttuurin omaksuminen on keskeinen asia uuden liiketoiminnan rakentamisessa. Kankareen mielestä yritysten tulisi panostaa digitaaliseen edelläkävijyyteen ja asiakaskokemusten luomiseen monikanavaisesti. Tässä auttaa digiteknologia, joka mahdollistaa uusien ideoiden ja ratkaisujen kokeilun asiakasrajapinnassa vaivattomasti. Jussila van Leeuwen näkee potentiaalia pilvipalveluissa, joiden kautta ihmisten ja prosessien tehokkuutta voidaan maksimoida, sillä ne ovat joustavia, kustannustehokkaita ja suoraviivaisia. Samalla hän korostaa big datan ja prosessianalytiikan tärkeyttä tulevaisuuden päätöksenteossa.

Miten kumppanimme sitten kääntävät digitalisaation asiakkaidensa hyödyksi?

Capgeminin vastaus on ketterät digitaaliset palvelut: ”Capgemini tarjoaa yhdessä kumppaneidensa kanssa testatun menetelmän, jonka avulla asiakkaamme voivat toteuttaa startup-tyylistä, ketterää palvelukehitystä ja digitalisoida liiketoimintaansa ilman raskaita alkuinvestointeja”, valaisee Kankare.

Entä sitten Solita? Pekka Ahola tiivistää seuraavasti: ”Olemme liiketoimintalähtöisten ratkaisujen end-to-end toimittaja, samoin myös IoT-ratkaisuissa. Autamme yrityksiä selkeyttämään heidän liiketoimintamallejaan ja luomaan konsepteja. Ketterien toteutusmenetelmien avulla autamme asiakasta toteuttamaan heidän uusia ratkaisujaan hyvin asiakaslähtöisesti.”

You-Get tarttuu asiakkaidensa muutoshaasteisiin näin: ”You-Get on uudenlainen, innovatiivinen palveluntarjoaja Business Process Management -alueella. Autamme asiakkaitamme kehittymään prosessilähtöisiksi ja kohtaamaan muutoshaasteet. Asiakkaamme ovat saaneet kokea prosessilähtöisyyden ja -automaation hyödyt, jotka ovat tuoneet yrityksiin tehokkuutta, kykyä vastata muutoksiin nopeasti, alentaneet kustannuksia ja parantaneet tuottavuutta”, kertoo Jussila van Leeuwen.

BusinessConnectista Kankare, Ahola ja Jussila van Leeuwen odottavat erityisesti mielenkiintoisia keskusteluja asiakkaiden ja muiden messukävijöiden kanssa. Capgemini tarjoaa asiantuntijuutta digiteknologian ja sen innovatiivisen hyödyntämisen saralla, kun taas Solitalta löytyy näkemystä ennakoivan analytiikan uudenlaiseen hyödyntämiseen. Jussila van Leeuwenin odotukset ovat korkealla, sillä tämä on You-Get:n ensimmäinen kerta BusinessConnectissa. You-Get:n asiakasprojekteista voi kuulla lisää myös ”Foundation for Digital Transformation” -puheenvuorossa.

Kumppanit toivottavat kävijät lämpimästi tervetulleiksi ständeille, ja ennen tapahtumaa kannattaa myös katsastaa Lightning Talk -videot. Tavataan Finlandia-talolla 14. lokakuuta!

kankare_ahola_jussilavanleeuwen_MV

Ilkka Kankare, Pekka Ahola ja Marja Jussila van Leeuwen

 

 

Juha-Pekka Lehto

Sales Director, Tikkurila Finland

 

Avainsanat: BusinessConnect, työnteko

Kommentit